Creatief
‘Deze Challenge stimuleerde de studenten om creatief bezig te zijn’, vertelt Henk Mulder, coördinerend docent Burgerschap bij ROC Friese Poort. ‘Hierdoor leren ze vaardigheden die niet altijd in hun eigen opleiding naar voren komen’. Ditmaal namen zesentwintig eerste- en tweedejaars Lassers en Constructiewerkers niveau 2 en 3 deel aan de Challenge.
Waterzuivering
Experts van FryskLab, het mobiele fabrication laboratory van Fers en de Friese bibliotheken, hielpen de jongeren bij het uitwerken van hun ideeën. ‘Een van de ideeën betrof een waterzuivering, bedoeld voor opgevangen regenwater’, aldus docent Mulder. ‘Een ander voorstel was een nieuwe indeling van de schoolweek. Studenten stelden voor om slechts één dag op school aanwezig te zijn, terwijl ze de rest van de week op een andere locatie met hun onderwijsopdracht bezig zijn. Hiermee dachten ze de CO2-uitstoot van het schoolpand te verminderen. Ook bedacht een groep een speelgoeditem, dat tijdens het gebruik CO2 uit de lucht filtert.’
Lees verder op de website van Centrum Duurzaam van ROC Friese Poort:
Lassers- en Constructiewerkers-in-opleiding ROC Friese Poort bedenken plannen voor CO2-neutrale onderwijsinstelling – Centrum Duurzaam
Bekijk een foto-impressie van de Challenge ‘Deze Challenge stimuleerde de studenten om creatief bezig te zijn’, zegt Henk Mulder, coördinerend docent Burgerschap bij ROC Friese Poort. ‘Hierdoor leren ze vaardigheden die niet altijd in hun eigen opleiding naar voren komen’.