Versleten of kapot? Toch vol waarde!
In deze campagne staat één boodschap centraal: kapot textiel kan worden gerecycled tot nieuwe producten. Een herkenbaar voorbeeld hiervan is de kapotte sok. Van een oude sok wordt bijvoorbeeld een handdoek, vulling voor matras of kussen gemaakt. Daarom is er gekozen voor een kapotte sok als zogenoemde ‘Linking-pin’ in alle campagne uitingen on- en offline. Op tal van plekken in de gemeente is de campagne zichtbaar, zoals op en rond Textielbakken, in de Huis-aan-Huis en natuurlijk op diverse socialmediakanalen.
Uniek: 5 imposant gewrapte containers
Als onderdeel van de campagne zetten we vijf gewrapte containers op openbare plekken in de gemeente Leeuwaren. De vijf textielcontainers zijn gewrapt op een imposante manier om aandacht te vragen van voorbijgangers én gebruikers.
Waarom deze campagne?
De ambitie is dat er jaarlijks minder dan 30 kilo huishoudelijk afval per inwoner is. En dat 80% van al het huishoudelijk afval wordt gerecycled. Met de Textielcampagne ‘Sok kapot? Perfect om te recyclen!’ worden inwoners van gemeente Leeuwarden extra geprikkeld om kapot en versleten textiel in de Textielbak te doen.
Fotocredits: Omrin