Belco en Enshore zetten stap vooruit met innovatieve klantenservice-software in e-commerce

Freon Belco en het Groningse Enshore bundelen hun krachten om zich te positioneren als de nummer één klantenservice-software voor e-commerce in Nederland. Een extra stevige samenwerking doordat Enshore zich inkoopt met aandelen in het bedrijf Belco. Een nieuwe stap richting een sterke noordelijke samenwerking. Waar Belco zich specialiseert als klantenservice-experts met innovatieve klantenservice-software, richt Enshore zich voornamelijk op optimaliseren van digitale bedrijfsprocessen. Vanuit deze samenwerking krijgt Belco meer slagkracht om marktleider te worden in deze niche.

Belco

Een startup kan ook een scaleup worden, voor de toenmalige compagnon van Edwin was dit het moment om een uitdaging buiten Belco te zoeken. Edwin en het team hebben toen in een korte zoektocht snel contact gelegd met Enshore in Groningen. Edwin Kruis, mede-eigenaar van Belco licht toe: ‘We zochten een organisatie gespecialiseerd in development, financiële processen en human resourcing om Belco naar een nóg hoger niveau te tillen. Enshore is een professionele sparringpartner die ook de software van Belco beheert en verder ontwikkelt.’ In deze noordelijke samenwerking richt het team van Belco zich vooral op de beleving van het merk: ‘Beleving staat bovenaan, voor onszelf én voor onze klanten. De klanten van Belco geven ideeën en helpen mee de software verder te ontwikkelen. Enshore is de partij die al deze ideeën en wensen van klanten ook daadwerkelijk kan bouwen en integreren in de software.’

Ook Enshore is enthousiast over deze bijzondere noordelijke samenwerking. Jeroen Hommes vertelt: ‘Wij geloven in de innovatiekracht van scale ups en ook wij ontwikkelen continu onze dienstverlening. Een centraal onderdeel van de Enshore-dienstverlening is goed klantcontact en optimale bereikbaarheid. In de samenwerking met de startup Belco combineren we technologie (Enshore) en e-commerce power (Belco).’

Over Belco

Belco ontwikkelt een innovatieve klantenservice-software voor meer dan 200 middelgrote -en grote e-commerce bedrijven in Nederland. Van Colourful Rebel en Kidsdeco.nl tot Epplejeck en The Stone. Belco bundelt alle klantenservicekanalen op één overzichtelijke plek. Van sales en backorders tot retourinformatie, e-mail en zelfs klachten. Daarnaast hebben gebruikers de mogelijkheid om andere e-commerce platformen en ordersystemen te integreren, waaronder WooCommerce, Magento, Sherpa en Picqer. Het resultaat? Een hogere klanttevredenheid door de optimalisatie van processen. En daar blijft het niet bij. Belco is voor en door klanten. Bedrijven die de software gebruiken, bedenken samen verbeteropties. Zo sluit Belco altijd aan op de wensen van gebruiker én hun klanten.