Omvangrijke wervingscampagne Soly leidt tot honderden sollicitaties naar de positie van Enieaan

De Groningse onderneming – en tevens Freon – Soly is een van de snelst groeiende duurzame bedrijven van Nederland. Het bedrijf is in 2013 opgericht met als doel zonne-energie voor iedereen beschikbaar maken. Een steeds grotere groep mensen blijkt mee te willen gaan in de energietransitie. Hierdoor was Soly op zoek naar circa 100 nieuwe Enieanen, zoals het zijn medewerkers noemt. Een omvangrijke wervingscampagne heeft geresulteerd in 350+ sollicitaties.

Het grote aantal vacatures dat was opengesteld, omvatte veel verschillende functies. Milan van der Meulen, codirecteur en medeoprichter van Soly: “Van ICT-developers en salesmedewerkers tot mensen voor de servicedesk. Ik ben erg verheugd dat onze grote campagne zoveel positieve reacties en hoogkwalitatieve sollicitaties heeft opgeleverd. Op de huidige arbeidsmarkt is het gezien de schaarste aan personeel veel belangrijker geworden om je te onderscheiden met je vacatures. Wat wij telkens horen van kandidaten is dat ze graag bij een organisatie werkt die positieve impact maakt. Gezien de respons zijn we daarin zeker geslaagd. Ik kijk ernaar uit om de nieuwe Enieanen binnenkort persoonlijk welkom te heten”.

Zonne-energie tot grootste energiebron maken

Soly is in 2013 opgericht door de broers Patrick en Milan van der Meulen. Het is een impactgedreven organisatie met maar één doel: van zonne-energie de grootste energiebron maken. Soly is actief op de particuliere en zakelijke markt. Sinds haar oprichting is het bedrijf uitgegroeid tot een van de koplopers in de Nederlandse zonne-energiemarkt. Al 20.000 klanten zijn via Soly overgestapt op hoogwaardige en betaalbare zonne-energie door zonnepanelen te kopen of te huren.

Internationaal actief en snelgroeiend

Naast Nederland is Soly ook actief in de Belgische en Zuid-Afrikaanse markt en door MT/Sprout uitgeroepen tot Top50 Challenger. Het Financieel Dagblad benoemde het bedrijf als een van de snelst groeiende organisaties in Nederland. Verder is de hoge mate van digitalisering van het bedrijf onderstreept door de ranking in de Deloitte Technology Fast50 en is de duurzame bedrijfsvoering als B Corp beloond met een hoge impactscore.

Foto: Soly