Soly start met landelijke TV-campagne

Soly startte zondag 1 mei met een landelijke TV-campagne. De zonne-energie leverancier hoopt consumenten te overtuigen van de kracht van zonne-energie én bewustwording te creëren dat de energietransitie deels door de consument zelf gerealiseerd kan worden.

Met de stijgende energieprijzen zoekt de Nederlandse consument massaal naar alternatieven voor gas en elektriciteit. Volgens Milan van der Meulen, mede-oprichter van Soly, kan men zelf het heft in eigen handen nemen om het anders te doen: “De huidige maatschappelijke discussie gaat alleen maar over de stijging van energieprijzen en over de afhankelijkheid van traditionele energiebronnen. We wachten op nieuwe maatregelen van bovenaf, maar vergeten tegelijkertijd dat we ook zelf iets kunnen doen. Met deze TV-campagne hopen we zoveel mogelijk mensen te overtuigen van de kracht van zonne-energie. Je gaat flink besparen, hebt geen last meer van schommelende stroomprijzen en helpt met het verduurzamen. Je kunt zelfs zonder investering overstappen op zonne-energie en direct besparen.”

NPO en RTL

De campagne zal voornamelijk te zien zijn op de NPO en RTL. De commercial is hier te bekijken.

Soly

Soly werd in 2013 opgericht door de broers Patrick en Milan van der Meulen met één doel: zonne-energie voor iedereen beschikbaar maken. Inmiddels zijn zij uitgegroeid tot een van de koplopers in de Nederlandse zonne-energiemarkt, actief in de Zuid-Afrikaanse markt, B Corp gecertificeerd en hebben zowel Shell Ventures als pensioenfonds ABP geïnvesteerd.